Motosikletleri Fark Edin Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Engin Yılmaz ülkemizde 4.5 milyon aktif motosiklet kullanıcısı olduğunun altını çizerek, “Sigorta ve Kasko konusunda sürpriz yaşamak istemeyen motosiklet kullanıcıları güven duyabileceği sigorta şirketi bulamıyor” dedi.
Yılmaz, “Motosiklet kullanıcılarının gerek kasko, gerekse poliçeyi ilgilendiren bir hasarı olduğunda sürprizle karşılaşmamayı beklediklerini belirterek, ‘‘motosikletini Kasko ve Sigorta yaptırmak isteyen motosiklet kullanıcıları, hasarının çabuk ve eksiksiz ödenmesi, poliçesinin risklerini teminat altına alması, sigorta ile ilgili sorularına doğru yanıt verilmesi, sadece poliçe yenilemelerinde değil, risklerinin sigorta şirketi tarafından bilinmesi, poliçesini ucuza satın almak, suçluluk duygusuna kapılmadan hasarını bildirmek gibi sıralanabilecek beklentiler içindedir. Bu beklentilerini alabileceği sigorta şirketleri ile çalışmak isteyen motosiklet kullanıcıları, şovmen sigorta şirketler yerine, konu hakkında uzmanlaşmış ve bu camiada kabul görmüş şirketlerle çalışmayı tercih etmelidir.”
Motosikletçi Dostu Olduğunu Söyleyen, “Motosiklet Kaskosu Yapmayan” Şovmen Şirketler var.
MOFED Yönetim Kurulu Başkanı Engin Yılmaz, Ülkemizdeki 4,5 milyon motosiklet kullanıcısının olduğunu vurgulayarak,
” Sektör öyle bir hale geldi ki, Motosiklet kullanıcısı sigorta şirketleri tarafından çantada keklik gibi görülüyor.
Her yıl tüm motosiklet festivallerini fıldır-fıldır gezen golf pantolonlu şovmen Sigorta Şirket yöneticilerinin ne kadar motorcu dostu olduklarını görüyoruz.
Bu tür şirketlere Sigorta ve Kasko yaptırmadan önce alternatif şirketlerden de fiyat alınmalıdır.
Poliçe ve Kasko karşılı verilen para, atılan imza neleri kapsadığına çok iyi bakılmalıdır. Çantada keklik gibi görünen motosiklet kullanıcısı gerek şirket, gerekse bu tür şirket tarafından para karşılığı tutulmuş figüranlara kanmamalıdır.
Bu tür sigorta şirketlerinin Motosiklet Festivallerine tonlarca lira para aktarmalarının bir nedeni olduğunu hepimiz biliyoruz. Ama son dönemlerde iş o kadar farklı bir boyuta taşınmaya başladı ki, neye imza attığını bilmeyen motosiklet kullanıcısı her geçen gün artarak devam ediyor. Tabi ki bu arada İnsanların iyi niyeti su istimal ediliyor. Daha kötüsü, yaptırdığı poliçe ve kasko içeriğini bilmediği için insanların hayatı ile oynanıyor.
“Para Karşılığı Figüran Olarak Seçilen Motosiklet Kullanıcıları” İknacı Oluyor.
Çeşitli nedenlerden dolayı her yıl yüz binlerce motosiklet kullanıcısının kaza yaptığı bir ülkede yaşıyoruz. 4,5 milyon motosiklet kullanıcısının olduğu ve milyon dolarların döndüğü bu piyasa tabi ki birileri tarafından boş bırakılmaz.
İşin uzmanı olmayan, samimiyetten uzak sigorta şirketleri kendilerini şirin gösterecek ve Motosikletçi Dostuymuş gibi şirket adına para karşılığı reklam yapabilecek camia içinde birilerini buluyor. Çeşitli isimlerle adlandırılan anlaşmalardan sonra sigorta şirketleri para karşılığı çalıştırmaya başladığı bu figüranlar ile gerek motosiklet festivallerinde, gerekse yapmış oldukları motosiklet turları ile insanları ikna etmeye başlıyor.
Sponsorluk adı altında gizli anlaşmalar yapılıyor. İnsanlar kandırılarak sigorta şirketlerine yönlendiriliyor.
Yöntem belli; “İşin uzmanı ve En İyi Sigorta Şirketi, Motosikletçi Dostu Olduğu Gibi, Bizi Bizden Daha İyi Koruyan Kollayan Sigorta Şirketi” propagandası. “Motosiklet Kaskosu Yapmayan “ ama her motosiklet festivalinde “Motosikletçi Dostu” olduğunu ifade eden Sigorta şirketleri.
Öte yandan; motosiklet camiası içinde olan ve para karşılı sigorta şirketi tarafından satın alınan birileri de hayatını yaşıyor. Yapılan gizli sponsorluk anlaşmaları ile motosiklet alarak giydikleri tişörtlerle Türkiye turuna çıkıp insanları kandırıyorlar. Tek suçu inanmak ve motosiklet sürmek olan insanların ölümü üzerinden rant sağlanıyor.
Sözün özü: Sigorta Şirketine Olan “Güven Duygusu” Çok Önemli. Aman dikkat diyorum. Kendi camianız içinde Para karşılığı sigorta şirketlerinin figüranlığını yaparak para kazanan sizin iyi niyet ve hayatınızı risk edecek birilerinin dolduruşuna gelmeyin.