- Gidonu ve gaz kolunu çok sert tutmak.
- Seyir halindeyken çok yakına, aşağıya bakmak.
- Kendi kişisel limitinden hızlı gitmek.
- Öndeki motorcuyla aynı hızda gitmeyi marifet sanmak.
- Ana yol çizgisi üzerinde giderek, anlamsız bir eylemde kendini ispatlamaya çalışmak.
- Öndeki motorcuyu veya aracı yakın takip etmek.
- Grup içinde sürerken kendi güvenli çizgisinden sürmek yerine fermuar düzenini takip etmeye çalışmak.
- Diğer araçların kör noktalarında seyretmek.
- Yavaş manevralarda ön freni kullanmak.
- Yürüme hızından yüksek seyir hızlarında sadece arka fren ile yavaşlamaya çalışmak.
- Çok etkili bir fren yapılması gereken acil durumlarda korna çalmaya uğraşmak.
- Vitesle yavaşlamaya çalışmak. Erken vites düşürmek.
- Motorun maksimum devrinin en az %50’si ve üzerinde olmak yerine düşük devirde, yüksek viteste kullanmak.
- Tehlikeli bir duruma düşünce sebebi kendinde aramamak. Suçun hep kendisi dışında bir yerlerde olduğuna inanmak. Karşı tarafın ve yol koşullarının hatalarına karşı savunmasız olmak. Ölü ama haklı olmak.
- Motosiklet sürme işini ciddiye almayıp, küçümsemek.
- Diğer araç sürücüleriyle kavgaya tutuşup karşı tarafa haddini bildirmeye çalışmak.
- Araba, minibüs ve otobüs şoförlerini terbiye edebileceğini sanmak.
- Kazaların önlenemez kader tecellileri olduğuna inanmak. Dolayısıyla aynı tür tehlikeleri sürekli yeniden yaşamak.
- Motosiklet Yol Sanatı kitabını okumamak. ( Benden Söylemesi ) mutlaka okuyun.
- Araçlar ile kendi arasında güvenlik balonu bırakmamak.
- Şerit içi ve şeritler arası konum değiştirmeleri anlamsız ve çok sert yapmak.
- Limit noktasına ve diğer bilgilere göre hızlanıp yavaşlamak yerine sabit hızda ilerlemeye çalışmak.
- Virajlarda erken kapatıp çıkışta dışarı savrulmak.
- Sol virajlarda yolun yeterince sağında olmamak.
- Virajları tek tek almak. Birbirine bağlamamak.
- Virajlar arası düzlükleri ikiye bölüp yarısında gazı açıp yarısında gazı kapatarak viraja giriş hızını ayarlamak yerine ikinci virajın dibine kadar fazla hızlanıp viraj öncesinde fren yapmak zorunda kalmak.
- Sinyalleri sadece gerekli durumlarda iletişim için kullanmak yerine gereksiz durumlarda bile, alışkanlıktan vermek ve açık unutmak.
- Can kurtaran bakışı yapmamak veya konum değiştirmeye başladıktan sonra yapmak.
- Düz yolda anlamsızca sert konum değiştirmek.
- Dururken motoru iki ayakla taşımaya çalışmak veya sağ ayak yerde beklemek.
- Kırmızı ışıklarda arabaların, şeritlerin arasına girmeyip, bir araba gibi şeridin ortasında beklemek.
- Araba, kamyon ve motorcu sollarken en soldan gazı açıp uzaklaşmak yerine yeterince gaz açmadan yakından ve sertçe önüne doğru geçmek.
- Araç sollarken önce en sola gidip sonra gaz açmak yerine araca doğru çaprazlamasına gaz açmak.
- Virajları doğru çizgiyle -diğer sürücülerle belki de aynı hızlarla- dönüp güvenli olmaya çalışmak yerine -dar dönüp- yatış açısını artırmaya çalışmak. Arka lastiğin tamamını kullanmaya uğraşmak.
- Molalarda, doğru çizgiyle gidip arka lastikte yeterince pay bırakabilmiş miyim diye bakmak yerine arka lastiğin dibine inebilmiş miyim diye bakmak.
- Sürüş becerileri konusunda kibirli olmak, öğrendim, biliyorum havalarında olmak.
- Benden söylemesi, bu ve buna benzer bodoslama hatalar sizi sevdiklerinizden… sizi keyf aldığınız her şeyden ayırır.