Doğru Bilinen Yanlışlar

  •  Gidonu ve gaz kolunu çok sert tutmak.
  •  Seyir halindeyken çok yakına, aşağıya bakmak.
  •  Kendi kişisel limitinden hızlı gitmek.
  •  Öndeki motorcuyla aynı hızda gitmeyi marifet sanmak.
  • Ana yol çizgisi üzerinde giderek, anlamsız bir eylemde kendini ispatlamaya çalışmak.
  • Öndeki motorcuyu veya aracı yakın takip etmek.
  • Grup içinde sürerken kendi güvenli çizgisinden sürmek yerine fermuar düzenini takip etmeye çalışmak.
  • Diğer araçların kör noktalarında seyretmek.
  • Yavaş manevralarda ön freni kullanmak.
  • Yürüme hızından yüksek seyir hızlarında sadece arka fren ile yavaşlamaya çalışmak.
  • Çok etkili bir fren yapılması gereken acil durumlarda korna çalmaya uğraşmak.
  • Vitesle yavaşlamaya çalışmak. Erken vites düşürmek.
  • Motorun maksimum devrinin en az %50’si ve üzerinde olmak yerine düşük devirde, yüksek viteste kullanmak.
  • Tehlikeli bir duruma düşünce sebebi kendinde aramamak. Suçun hep kendisi dışında bir yerlerde olduğuna inanmak. Karşı tarafın ve yol koşullarının hatalarına karşı savunmasız olmak. Ölü ama haklı olmak.
  • Motosiklet sürme işini ciddiye almayıp, küçümsemek.
  • Diğer araç sürücüleriyle kavgaya tutuşup karşı tarafa haddini bildirmeye çalışmak.
  • Araba, minibüs ve otobüs şoförlerini terbiye edebileceğini sanmak.
  • Kazaların önlenemez kader tecellileri olduğuna inanmak. Dolayısıyla aynı tür tehlikeleri sürekli yeniden yaşamak.
  • Motosiklet Yol Sanatı kitabını okumamak. ( Benden Söylemesi ) mutlaka okuyun.
  • Araçlar ile kendi arasında güvenlik balonu bırakmamak.
  • Şerit içi ve şeritler arası konum değiştirmeleri anlamsız ve çok sert yapmak.
  • Limit noktasına ve diğer bilgilere göre hızlanıp yavaşlamak yerine sabit hızda ilerlemeye çalışmak.
  • Virajlarda erken kapatıp çıkışta dışarı savrulmak.
  • Sol virajlarda yolun yeterince sağında olmamak.
  • Virajları tek tek almak. Birbirine bağlamamak.
  • Virajlar arası düzlükleri ikiye bölüp yarısında gazı açıp yarısında gazı kapatarak viraja giriş hızını ayarlamak yerine ikinci virajın dibine kadar fazla hızlanıp viraj öncesinde fren yapmak zorunda kalmak.
  • Sinyalleri sadece gerekli durumlarda iletişim için kullanmak yerine gereksiz durumlarda bile, alışkanlıktan vermek ve açık unutmak.
  • Can kurtaran bakışı yapmamak veya konum değiştirmeye başladıktan sonra yapmak.
  • Düz yolda anlamsızca sert konum değiştirmek.
  • Dururken motoru iki ayakla taşımaya çalışmak veya sağ ayak yerde beklemek.
  • Kırmızı ışıklarda arabaların, şeritlerin arasına girmeyip, bir araba gibi şeridin ortasında beklemek.
  • Araba, kamyon ve motorcu sollarken en soldan gazı açıp uzaklaşmak yerine yeterince gaz açmadan yakından ve sertçe önüne doğru geçmek.
  • Araç sollarken önce en sola gidip sonra gaz açmak yerine araca doğru çaprazlamasına gaz açmak.
  • Virajları doğru çizgiyle -diğer sürücülerle belki de aynı hızlarla- dönüp güvenli olmaya çalışmak yerine -dar dönüp- yatış açısını artırmaya çalışmak. Arka lastiğin tamamını kullanmaya uğraşmak.
  • Molalarda, doğru çizgiyle gidip arka lastikte yeterince pay bırakabilmiş miyim diye bakmak yerine arka lastiğin dibine inebilmiş miyim diye bakmak.
  • Sürüş becerileri konusunda kibirli olmak, öğrendim, biliyorum havalarında olmak.
  • Benden söylemesi, bu ve buna benzer bodoslama hatalar sizi sevdiklerinizden… sizi keyf aldığınız her şeyden ayırır.
error: Content is protected !!
Call Now ButtonÜcretsiz Motosiklet Ambulans