Z 2023 Yılı Ücretsiz Motosiklet Eğitim Kayıtları Başladı,,,

Dikkat: MOFED Ücretsiz Eğitimden faydalanabilmeniz için mutlaka MOFED üyesi olmanız gerekmektedir.
DİKKAT: Başlangıç, Hakimiyet ve Güvenli Sürüş Eğitimi almak isteyen katılımcılar yalnız bir seçenek hakkını kullanmak zorundadır. (Eğitmenlerimiz, katılımcıların bilgi ve becerilerini test ederek, seviye seçimine katkı sağlama hakkına sahiptirler)
Size dönüş yapabilmemiz için e posta adresinize doğruluğuna dikkat ediniz.
Bu proje, Motosiklet kaynaklı Ölüm/Yaralamalı trafik kazalarının en aza inebilmesi amacıyla, MOFED tarafından ÜCRETSİZ olarak sunulan bir projedir. Detaylı bilgi almak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Bu proje, motosiklet kaynaklı trafik kazalarında yaşanan Ölüm / Yaralamaların en aza inebilmesine katkı sağlamak amacıyla Tamamen Gönüllülük Esasına Dayalı Çalışmalar Yapan Motosikletleri Fark Edin Derneği (MOFED ) Tarafından 22 il’ de Uygulamaya Konulmuş bir projedir.

Proje kapsamında Katılımcılardan Ücret Talep Edilmemektedir.

Başlangıç Eğitimi

MOFED Temel Motosiklet Eğitimi daha önce hiç motosiklet kullanmamış, sürücü kursu motosiklet ehliyet programına kayıt olmuş adayları ve ehliyeti olup hiçbir sürüş deneyimi olmayan kişileri sıfır noktasından alarak güvenli motosiklet binici adayları haline getirir.

Proje Başlangıç Tarihi23 Nisan 2022

Kapsam: Eğitim, en temel motosiklet kontrol becerileri için konu anlatımlarını ve bunların trafiğe kapalı sahadaki uygulamalarını kapsar.

Toplam 15 saatlik bir programı kapsamaktadır.

Kapalı alanda yapılan 12 saatlik çalışmanın ardından 3 saat (12+3) MOFED Seminer Salonunda yapılan TEORİ çalışması ile devam edilmektedir.

Başlangıç Programı

Pazartesi Kapalı Alan UYGULAMA /09.00 – 12.00 / 14.00-17.00

Salı / Kapalı Alan UYGULAMA /09.00 – 12.00 / 14.00-17.00

Pazartesi (Takip Eden Hafta) / MOFED Seminer Salonu / 18.00-21.00

  • Motosikletin Tanıtılması,
  • Sürüş Öncesi Kontroller,
  • Motosiklete Binme ve İnme,
  • Kumandalar ve Kullanılması,
  • Denge Çalışması,
  • Motosikleti Çalıştırma ve Durdurma,
  • Kavrama Noktası ve Düz Çizgi Sürüşü,
  • Vites Çalışması,
  • Kademeli Dönüşler,
  • Basit Viraj Dönüşleri,
  • Fren Kullanımı.

Hâkimiyet Eğitimi

Temel motosiklet eğitimini tamamlamış veya halen motosiklet kullanan binicilerin kontrol tekniklerini geliştirmeye yönelik bir programdır. Güvenli ve ileri sürüş eğitimlerinin başlangıcını oluşturmaktadır.

Kapsam: Motosiklet hâkimiyeti ve acil durum manevralarını içeren bir eğitimdir. Eğitim orta ve ileri seviye motosiklet kontrol tekniklerinin konu anlatımlarını ve bunların trafiğe kapalı sahadaki uygulamalarını kapsar.

Toplam 15 saatlik bir programı kapsamaktadır.

Kapalı alanda yapılan 12 saatlik çalışmanın ardından, MOFED Seminer Salonunda verilen 3 saat Teori Eğitimi ile devam edilmektedir.

Eğitimi Biçimi: Motosiklet üzerinde trafiğe kapalı alanda pratik eğitim

  • Doğru Oturuş Pozisyonu
  • Dar Manevra
  • Yavaş Sürüş
  • Motosiklet Dengesi
  • Fren Kontrolleri
  • Panik Fren
  • Kaçış Manevraları
  • Kontra Teknikleri
  • Bakış ve Yönlendirme

Hakimiyet Programı

Cumartesi Kapalı Alan UYGULAMA /09.00 – 12.00 / 14.00-17.00

Pazar / Kapalı Alan UYGULAMA /09.00 – 12.00 / 14.00-17.00

Cumartesi (Takip Eden Hafta) / MOFED Seminer Salonu / 18.00-21.00

Güvenli Sürüş Eğitimi

Yol güvenliği binicilere yolda olmaktan kaynaklanan riskleri yönetebilecek zihinsel ve fiziksel becerilerin kazandırılmasına yönelik bir programdır. Güvenli ve keyifli bir sürüş için gereklilik olan GözlemAnaliz ve Planlama becerilerinin geliştirilmesinin yanı sıra, trafikte farkındalığı artırmaya yönelik teori ile beraber her tip yolda yapılan sürüş, gözlem ve değerlendirmeleri içermektedir.

Toplam 15 saatlik bir programı kapsamaktadır.

Trafiğe açık alanda yapılan 12 saatlik Yol Sürüşü ardından, MOFED Seminer Salonunda verilen 3 saat Teori Eğitimi ile devam edilmektedir.

Eğitim Biçimi: Şehir içi ve dışı yollarda motor üzerinde gözlemli yol sürüşü. Gerekli ve uygun görülmesi durumunda Kask İnterkom ve Telsiz bağlantıları ile eğitim desteklenir.

Sürücünün, sürüş sırasındaki farkındalıkları arttırılarak Riskleri Değerlendirme ve bunlara karşı Önlem Alma Becerisi Geliştirilir.

Güvenli Sürüş Programı

Çarşamba / UYGULAMA /09.00 – 17.00

Perşembe / UYGULAMA /09.00 – 17.00

Çarşamba (Takip Eden Hafta) / MOFED Seminer Salonu TEORİ / 18.00-21.00

Genel Şartlar

  • Katılımcılar, eğitim süresince eğitmenlerin direktiflerine uymak durumundadırlar.
  • Herhangi bir kaza durumunda ilk müdahale için en yakın sağlık kurumu aranır. Hastanedeki tedavi masrafları tamamen kursiyerin sorumluluğundadır.
  • MOFED, tüm eğitimlerin içerik ve tarihlerini değiştirme hakkını saklı tutar.

15 Comments

  1. yaklaşık bir ay kadar önce merak saldığım motosikletin sihirli dünyasına girebilmek için a2 sınıfı ehliyet almaya karar verince yüzleştiğim bir gerçek.
    sürücü kursunu arıyorsunuz, a2 ehliyeti almak istiyorum diye, ilk sordukları soru motosiklet kullanmayı biliyor musunuz oluyor. arkadaş, motosiklet kullanmayı bilsem seninle ne işim var. sürücü kursunun görevi, ehliyet için gerekli eğitimi vermesi değil midir? ola ki, motosiklet eğitimi verecek eğitmenin yoktur, o zaman a2 ehliyet için neden kayıt alıyorsun?
    zaten sürüş eğitimi verenlerin de doğru düzgün eğitim vermediklerini duyuyoruz sağdan soldan.
    01.14.20199 11:46 sabraccadabra

  2. bu pazar ehliyet sınavım var, sınavdan 1 saat önce bi okulun bahçesinde kursun hocası tarafından, motosiklet kullanmayı öğrenip ardından sınava girip sonra da trafiğe çıkıcam. bunu yabancı birine söyleseniz inanamaz, kanı donar. belki ben birine vurucam trafikte ya da biri beni ezecek. işte böyle boktan bi uygulama. neden eğitim vermiyorsunuz diye sorunca “öğretirken çok kaza oluyor” yanıtını aldım.

    ehliyetten sonra adam gibi eğitim almadan ayağımı sürmem motora, kimseye de tavsiye etmem. bir şeyi götürebilmek ayrı, kullanmak ayrı, hakim olmak apayrı şeyler.

    kurs hocaları ile görüşmeye gittiğimde motorunla mı geldin sorusuna “önce motor alıp trafiğe çıkıp sonra ehliyeti alacak biri değilim” cevabını koyduğum iyi oldu. tabi sonra “ya tabi en doğrusu o bik bik” geri vitesler vs vs.
    n8

  3. türkiye de ne yazık ki bu işi yapan bir kaç öğretmenden biriydim… kimse yapmaz veya yapmaya cesaret edemez bu eğitime. ama biz yapıyorduk ve sayemizde bulunduğum bölgenin bayanları artık rahatlıkla vites li motor kullanıyordu. keşke bütün sürücü kursları birleşip elini taşın altına koysa…
    slmnbrcnm

  4. ileri sürüş eğitimi diye bir şey olduğunu hatırlatan gerçek. kurslar maalesef bu konuda yetersizler; kendiniz öğrenmek veya ders almak durumundasınız.
    vincenzo scaletta

  5. motosiklet kullanmayı öğrenmek için ehliyet kursuna yazılmıştım. yazılırken merak etme gerekli olan her şeyi öğreteceğiz vs denilince * karşımdaki insanın sözüne itibar ettim, kandım. neyse yeniden sınava girdim, yazılıyı geçtik. bir süre sonra direksiyon sınavının ocak’ta olacağı söylendi.

    bu aşamadan sonra benim için sıkıntılı süreç başladı. sürekli aradım direksiyon dersleri ne zaman olacak diye ama net bir yanıt yok. sınava bir hafta kala isyan ettim sonunda dedim nasıl bu kadar sürede motosiklet kullanmayı öğreneceğiz diye. verilen cevap “biz size sıfırdan motosiklet kullanmayı öğretemeyiz, bir arkadaşınızdan alın bir süre kullanın öğrenin” oldu. düşünebiliyor musunuz kuruluş amacı araç kullanmayı öğretmek ve trafiğe kurallara uyan sürücü yetiştirmek olan sürücü kursu, bana araç kullanmayı öğretemeyeceğini söyleyip ehliyetsiz araç kullanmamı tavsiye ediyor.

    neyse sınava 5 gün kala pazartesi öğlen ilk dersin olacağı söylendi. derse gittim, 100 metre büyüklüğünde trafik olmayan bir alanda dubalarla eğitim yaptılar. ikinci ders de çarşamba öğlen oldu. ona da gittik aynı eğitim verildi. perşembe akşamı arayıp cuma öğlen(sınavdan bir gün önce) yine ders olacağı söylendi. çalışıyoruz haliyle, çalıştığım yerden mesai saatlerinde sürekli çıkıyor olmam sorun oluyor diye bu sefer gidemedim. trafik içinde herhangi bir eğitim vermediler, sebebi birkaç hafta önce birisi direksiyon dersinde kaza yapıp ölmüş, o nedenle yine bir şey olur diye korkuyorlarmış.

    evet sevgili dostlar, sürücü kursu 1 kere bile işleyen bir trafiğe çıkarmadan, sınav yapılan parkuru bir kere bile motosikletle dolaştırmadan beni sınava soktu. sınavın ilk aşaması olan dubalarla olan kısmı eğitimini aldığım için sorunsuz ve sıfır hatayla geçtim. ikinci kısım olan yaklaşık yarım saat trafikte araç kullanmada ise, hiçbir tecrübem olmadığı için bir anda hayvan gibi işleyen trafiğe girince hata yaptım böylece ilk direksiyon sınavımdan kaldım. dalga geçer gibi bir de heyecan yaptın demezler mi ? sınavdan kalmak sorun değil, çok büyük bir kazaya sebep olup ölebilir, veya öldürebilirdim de verilmesi gereken ama verilmeyen eğitim nedeniyle.

    buradan motosiklet eğitimi için ehliyet kursuna gideceklere iki tavsiyem var:

    1- ehliyet kursuna vereceğiniz parayı asla peşin vermeyin.
    2- ehliyet kursunda motosiklet kullanmayı öğreneceğinizi düşünmeyin(çoğu böyleymiş çünkü, iyi olanları tenzih ederim)
    iste premier lig bu

  6. bu ülke de insanların motosiklet gibi çok ciddi kullanılması gereken bir taşıtı işin ehli olmayan kişilerden yarım yamalak öğrenmesine sebep olur. işin özü çok ciddi sıkıntıdır ama sesinizi kim duyacak tabii.
    not: her şehirde, ilçe de ileri sürüş eğitim imkanı yok bu ülke de.
    mysticwarrior

  7. ehliyet kursunda hoca diye geçinen adamların motosiklet kullanmayı bilmemesinden de kaynaklı olan yurdum vurdumduymazlığı.

    a2 ehliyetimi b’den çok zaman sonra aldım. 10 sene önce b için kursa gittiğimde ise önce bir simulasyona oturttular. “ohooo sen biliyorsun ya direksiyona gelme” dediler. peder bey de yanımda olduğundan sizin yapacağınız işi sikeyim kısmını içimden söylemek zorunda kaldım. velhasıl, ben orada bir kere bile araç direksiyonuna oturmadan sınava girdim. sınavda da tongaya bastırmak için olmayacak yerlerde, yok; “şuraya geç”, yok; “şurada dur” dediler. dediklerinin hiçbirini yapmadım. zira çok küçük yaşlardan itibaren babamla ikimizin de otolara olan merakı sonucu trafik adabı nedir, araç hangi durumda ne tepki verir sürekli konuştuğumuz için onların verdiği sikindirik eğitime de görüşlere de ihtiyaç duymamış; sınav esnasındaki tuzaklarına da düşmemiştim.

    sıra a2’yi almaya gelince bu sefer muğla’da yerel medya grubu da olan bir sürücü kursuna yazıldım. adını da vereyim hatta ki gitmeyin onlara şah sürücü kursu diye bir yer. şöyle öğreteceğiz böyle öğreteceğiz derken sınav günü geldi çattı. ben ise hiç bir şey bilmiyorum, daha önce götüm sele yüzü görmemiş o derece. sadece küçükken babamın çalıştığı şirketin ofisboylarının kullandığı motorlara artçı olarak binmişim o kadar. neyse sınavdan bir gün önce bunlar beni aradı “yarın sınavınız var”. dedim ben hiç motor kullanmadım; nedir, ne değildir bilmiyorum. “siz sınava gelin geçersiniz bişi olmaz” dediler. akşam ben oturdum internetten araştırıyorum bari birşeyler okuyayım da belki bir faydası dokunur düşüncesi ile. sabah oldu gittik sınava verdiler bir tane cg.

    -araba kullanmayı biliyor musun?
    +evet
    -bisiklet kullanmayı biliyor musun?
    +evet
    -heh tamam o zaman bak bu debriyaj bu fren bu vites bu da gaz şimdi şu dubaların arasından geç şu standın üstünde de düz git tamamdır. yalnız bak motorlarda ön fren kullanılmaz arkayı kullanacaksın.

    dediği anda ben bir bakış attım. içimden şunlar geçiyor; lan andaval ben hiç motosiklet kullanmamışım ben bile biliyorum motosiklette ön fren esastır. sen nasıl bir hocasın? bu ne biçim sürücü kursu? bu nasıl ülke?

    neyse efendim kukaların arasından geçtik geldim tam park edecektim ki bağırıyorlar

    – durma durma dubaları geçtin trafiğe çıkıcaz.

    aha dedim şimdi sıçtık elim ne debriyaja alışık, ne gaza, ışıklara yakalanırsak yahut yola çıkarken araba gelirse bittim derken parkurdan anayola çıktım ama nasıl etrafı kontrol ediyorum hem korkumdan hem de lan şu salaklara etrafımı kontrol ettiğimi göstereyim, omuz üstü kontrol yapayım düşüncesinden. neyse efendim şehirler arası bir yola çıktık biz. muğlaya gelenler bilir otogar şehir ile şehirler arası yolun arasındadır sınav yeri de oralarda, biz şehirler arası yola doğru döndük. ikinci kavşakta haliyle araçlar hızlı geliyor, ben iyice yavaşladım gelen var mı diye henüz kavşağa yanaşmadan öylece uzaktan uzaktan kesiyorum şansıma gelen yoktu çıktım yola. fiti fiti gidiyorum. o yola çıktığım andaki zevki ben hayatımın hiçbir anında yaşamadım; hani nazımın bugün pazar şiiri varya aynı onun gibiyim bu anda ne düşmek dalgalara, bu anda ne kavga, ne hürriyet, ne karım, motosiklet yol ve ben bahtiyarım. deseler ki ilk seks yaptığındaki zevk mi ilk motosiklet sürdüğündeki zevk mi diye bütün olumsuzluklarına rağmen, bütün bu gerizekalı hoca müsvettelerine, kurs artıklarına, insana değer vermeyen ülkeye rağmen ilk motosiklet sürüşündeki zevk derim.

    tabi ki bu zevk uzun sürmeyecekti. şehre geri döneceğimiz kavşak dik bir yokuşta konumlanıyor. işin aksi kırmızı yanıyor yavaşladım belki yeşil yanar da yokuşta durmak zorunda kalmam diye tahmin ettiğim gibi de oldu ben ışıklara çok yaklaşmadan yavaşlamamın sayesinde yeşil yandı ve yoluma devam ettim. bu sefer yokuş aşağı bir ışık yine kırmızı yanıyor ama bu sefer rahatım kalkarken gaz vermeme bile gerek yok hafiften çevirsem kafi, yeter ki debriyajı tatlı tatlı bırakayım. derin bir nefes aldım ve aklımdan geçenleri yapmaya çalışıyorum. oldu da nitekim. varacağımız yere vardık döndük geldik başlangıç noktasına. hoca araçtan geldi gevrek gevrek gülüyor.

    -hani motor kullanmayı bilmiyordun?
    +(içses imana gelip la havle çeker.) sonuçlar ne zaman açıklanır?
    -birkaç güne açıklanır ama sen geçtin tamamdır der.

    bir rahatlama bir heyecan. şehirler arası yolda iken alınan zevkin akla gelmesi o gevrek gevrek gülüşlerimin gözümde canlanması. rüzgarın heyecanı. bir yandan da tek parça olduğuna sevinmek öte yandan kursa küfretmek.

    ben şanslı olanlardanım neden mi çünkü türkiye’de bir iki tane kursun dışında hiçbir yerde eğitim verilmiyor verilse dahi bu örnekteki dangalak hocalar gibi yok; “ön fren kullanılmaz”, yok; “başını önünden ayırma düşersin” gibi salakça tavsiyeler… lan başını çevirmeden nasıl döneceksin?

    ehliyeti almak mesele değil de bu eğitimsizlikle bu kursların vurdumduymazlığı ile bu zamana kadar nasıl hayatta kaldım biliyor musunuz? birincisi 8-9 yaşımdan itibaren babamın kesinlikle trafiğe kapalı alanda yahut hiç bir arabanın olmadığı köy yollarında küçük antremanları ve yolda giderken trafik hakkında sürekli bilgi vermesi, “bak şu taksici şimdi önümüze kıracak” “bak şu tır dönerken yanındaki arabayı görmeyecek” demesi sayesinde benim ona sürekli baba bu ses nerden geliyor diye sormam sayesinde ve tabi ki altın elbiseli adamın inanılmaz özveri ile hazırladığı videolar sayesindedir.
    devamını okuyayım…
    morrissey

  8. Zamanında ehliyet almak için motosiklet kursuna sonrasında sınavına motosikletle giden birisi olarak anlatacaklarımı dinleyin. Kursa yazıldım ve kursa ait 1 adet motor olması sebebiyle zar zor sıra geldiğinden doğru düzgün vitesli motor eğitimi alamadım. Kursa scooter motorumla gidiyordum. Yazılı sınava motorla gittim ancak sadece ben değil sınava giren herkes okulun bahcesine motorlarını park etmişti. en az 500 motor vardı Ankara bahçelide sınav bitimi büyük bir gürültüyle motorları çalıştırıp sınavdan çıkan kalabalığı görmeliydiniz. sanırsınız 19 mayıs korteji.

    Şimdi gelelim bu sisteme. Hala önemsenmeyen bir motosıiklet öğrencileri ve sadece 3-5 kuruş alayım diye yarım ağız öğreten kur hocaları ile dolu bir sistemimiz var. işini hakkıyla yapanları tabi ki burada kastetmiyorum. Sonra motor kazaları ölümler aileler perişan v.s bence 30 yaş altı kimse 600 cc motora binmemeli.

    Saygılarımla,

  9. 3 yıl önce heveslendim bir vespa aldım <.kursa sonra yazıldım.bir paket yetmez ikinciyi al dediler .daha önce bisiklet bile binmemiştim .araba kullanıyorum yıllardır.Sonra hoca o lanet sekizi çiz dedi bir kaç kere çizdim .ama yerde çizim yoktu malesef.beni koruma mont olmadan eğitime aldılar .üst üste üçüncü kez sekiz çizerken düştüm sağ kaburgama gidon geldi acil ambulans dehşet bir acı ve çatlak üç ay yattım neredeyse.daha sonra kursa gittiğimde önlemler alınmış extra çizimler yapılmıştı.şikayet edeceğimden korktular galiba .ama ben korkumu bir daha yenemedim ne iade yapıldı ne tekrar davet edildim..yıllardır hayal ettiğim şeyi yapamadım motorumu bir yıl bekletip sattım.kısaca yalnış kurs ve hoca hayallerimi yıktı :((

  10. En büyük sorun eğitim(SİZLİK), motor sürücü kurslarının tamamına yakını sizin motor kullanmayı bilmenizi bekliyor, eğitim dedikleri şey ise sınavdan önce 2-3 gün çağırıp al sınav motorun bu, burası da parkur demek için maalesef hiç bir eğitim yok eğitim vermeye niyetleri de yok, o kadar alışagelmiş bir durum ki nasıl çözülür bilemiyorum

    • Akif bey merhabalar.
      Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz. Keşke her insanımız sizin kadar duyarlı olabilse.
      Ama inanın her şey Ehliyet almak için Sürücü Kursuna müracaat eden vatandaşımızın anlayış ve kabul etme alışkanlığında bitiyor.
      Para vererek kendi hayatımız üzerinden birilerine para kazandırıyoruz. Ve bizim ölümümüz ve yaralanmalarımız üzerinden servet sahibi olabiliyorlar.
      Yapacakları tek şey “Ehliyet almak için müracaat ettiği sürücü kursunun vatandaşa tanıdığı yasal zorunlulukları” öğrenmek ve “Yanlış olan şeye itiraz ederek ilgili makamlara şikayette bulunmak” Hepsi bu.
      Bunları yapmadığımız için gerek sürücü kursları, gerekse özel eğitim veren bir çok insan bunu suiistimal ederek, yaptıkları işi rant haline dönüştürmeyi başarıyorlar.
      “Al Motoru sana güveniyorum. Bir tur at gel” anlayışına itiraz edelim. Bunlara bu fırsatı vermeyelim. Söz konusu bizim yada sebep olacağımız birilerinin hayatı.
      Saygılar

  11. Almışken A sınıfı olsun dedik ve sürücü kursuna kayıt olduk.B sınıfı ehliyetim olduğu için direk direksiyon eğitimine geçtik.(Bu arada yaşım 53)
    Eğitime 250cc lik motorla başlarım diye düşüyordum.Yamaha MT-07 motor verdiler.Motoru kısaca tanıttıktan sonra hoca şöyle dedi ” Motor çok torkludur.Gazı ve debriyajı hafifçe kullanın.Şu ilerden dönün gelin”
    Başıma gelecekleri bildiğim için yerli ve yabancı kaynak videoları izlemiştim.Hocaların eğitimde kullandıkları komutlar aklıma geldi.Çoğunu ezberlemiştim.Onların sayesinde güvenli bir şekilde ilk turumu attım.(Daha önce mobilet bile kullanmışlığım yoktur)Bu arada ilk derste motosikletin arka freneri tutmadığı için ön fren kullanmak zorunda kaldım.Buna rağmen kursun 2.saatinde parkura geçtim. :))
    Şu an 6.saatimi bitirdim.Dersin sonunda hoca beni akşam trafiğine çıkardı.Son 4 saatlik eğitimde motora daha hakim olacağımı düşünüyorum.Umarım sınavdan geçerim.

    Hiç motosiklet kullanmamış arkadaşlar için tavsiyem ;
    1) A2 ehliyet için uğraşmayın direk A ehliyet kaydı yaptırın (yaşınız tutuyorsa)
    2) Sürücü kursuna kayıt olmadan önce eğitimlerini canlı izleyin.Ya da youtube da kayıt ettikleri videoları inceleyin.(direksiyon eğitimi)
    3)Normalde 10 ila 12 saat direksiyon dersi veriyorlar.Özellikle kaç saat olduğunu sorun
    4)Hangi motor ile eğitim alacağınızı mutlaka sorun, motorun kusuru varsa dersebaşlamayın.
    5)Mutlaka ve mutlaka 4 saat özel ders alın.Hocanız sizinle her dakika ilgilensin (sürücü kursunun hocası arkadaşlarınla kahve içiyor olabilir)
    6)Eğer iyi bir bisiklet kullanıcısı iseniz benim gibi yerli ve yabancı hocaların eğitim videolarını izleyin
    7)Ucuz da olsa kendinize bir kask alın (hijyen açısından)
    8)Sakın vazgeçmeyin.Motor kullanmak gerçekten müthiş
    Umarım birilerine faydalı olabilmişimdir.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

error: Content is protected !!