Doğru Bilinen Yanlışlar…

Trafikte Umursamadığın Motosikletli Tanıdığın Bir İnsanın, Kardeşi, Oğlu, Babası, Eşi Olabilir.

Doğru Bilinen Yanlışlar…

Temmuz 12, 2019 Uncategorized 2

Benden Söylemesi…

  •  Gidonu ve gaz kolunu çok sert tutmak.
  •  Seyir halindeyken çok yakına, aşağıya bakmak.
  •  Kendi kişisel limitinden hızlı gitmek.
  •  Öndeki motorcuyla aynı hızda gitmeyi marifet sanmak.
  • Ana yol çizgisi üzerinde giderek, anlamsız bir eylemde kendini ispatlamaya çalışmak.
  • Öndeki motorcuyu veya aracı yakın takip etmek.
  • Grup içinde sürerken kendi güvenli çizgisinden sürmek yerine fermuar düzenini takip etmeye çalışmak.
  • Diğer araçların kör noktalarında seyretmek.
  • Yavaş manevralarda ön freni kullanmak.
  • Yürüme hızından yüksek seyir hızlarında sadece arka fren ile yavaşlamaya çalışmak.
  • Çok etkili bir fren yapılması gereken acil durumlarda korna çalmaya uğraşmak.
  • Vitesle yavaşlamaya çalışmak. Erken vites düşürmek.
  • Motorun maksimum devrinin en az %50’si ve üzerinde olmak yerine düşük devirde, yüksek viteste kullanmak.
  • Tehlikeli bir duruma düşünce sebebi kendinde aramamak. Suçun hep kendisi dışında bir yerlerde olduğuna inanmak. Karşı tarafın ve yol koşullarının hatalarına karşı savunmasız olmak. Ölü ama haklı olmak.
  • Motosiklet sürme işini ciddiye almayıp, küçümsemek.
  • Diğer araç sürücüleriyle kavgaya tutuşup karşı tarafa haddini bildirmeye çalışmak.
  • Araba, minibüs ve otobüs şoförlerini terbiye edebileceğini sanmak.
  • Kazaların önlenemez kader tecellileri olduğuna inanmak. Dolayısıyla aynı tür tehlikeleri sürekli yeniden yaşamak.
  • Motosiklet Yol Sanatı kitabını okumamak. ( Benden Söylemesi ) mutlaka okuyun.
  • Araçlar ile kendi arasında güvenlik balonu bırakmamak.
  • Şerit içi ve şeritler arası konum değiştirmeleri anlamsız ve çok sert yapmak.
  • Limit noktasına ve diğer bilgilere göre hızlanıp yavaşlamak yerine sabit hızda ilerlemeye çalışmak.
  • Virajlarda erken kapatıp çıkışta dışarı savrulmak.
  • Sol virajlarda yolun yeterince sağında olmamak.
  • Virajları tek tek almak. Birbirine bağlamamak.
  • Virajlar arası düzlükleri ikiye bölüp yarısında gazı açıp yarısında gazı kapatarak viraja giriş hızını ayarlamak yerine ikinci virajın dibine kadar fazla hızlanıp viraj öncesinde fren yapmak zorunda kalmak.
  • Sinyalleri sadece gerekli durumlarda iletişim için kullanmak yerine gereksiz durumlarda bile, alışkanlıktan vermek ve açık unutmak.
  • Can kurtaran bakışı yapmamak veya konum değiştirmeye başladıktan sonra yapmak.
  • Düz yolda anlamsızca sert konum değiştirmek.
  • Dururken motoru iki ayakla taşımaya çalışmak veya sağ ayak yerde beklemek.
  • Kırmızı ışıklarda arabaların, şeritlerin arasına girmeyip, bir araba gibi şeridin ortasında beklemek.
  • Araba, kamyon ve motorcu sollarken en soldan gazı açıp uzaklaşmak yerine yeterince gaz açmadan yakından ve sertçe önüne doğru geçmek.
  • Araç sollarken önce en sola gidip sonra gaz açmak yerine araca doğru çaprazlamasına gaz açmak.
  • Virajları doğru çizgiyle -diğer sürücülerle belki de aynı hızlarla- dönüp güvenli olmaya çalışmak yerine -dar dönüp- yatış açısını artırmaya çalışmak. Arka lastiğin tamamını kullanmaya uğraşmak.
  • Molalarda, doğru çizgiyle gidip arka lastikte yeterince pay bırakabilmiş miyim diye bakmak yerine arka lastiğin dibine inebilmiş miyim diye bakmak.
  • Sürüş becerileri konusunda kibirli olmak, öğrendim, biliyorum havalarında olmak.
  • Benden söylemesi, bu ve buna benzer bodoslama hatalar sizi sevdiklerinizden… sizi keyf aldığınız her şeyden ayırır.

 



2 cevap

  1. Cengiz dedi ki:

    Demekki iki teker üzerine binen her kişi kendi yol kurallarını belirliyor kimse farkında değil asıl trafikte korunması ve uluslararası guvenli sürüş teknik ve trafik kurallarını öğrenmesi gereken kişi motorsiklet kullanıcısı

  2. Levent ERKÖSE dedi ki:

    “Ben usta oldum, motosiklet kullanmayı öğrendim.” demek yerine; “Ben motosiklet kullandığım sürece, öğrenmeye devam edeceğim.” demeyi öğrenmek/anlamak ve bu prensibi uygulamayı becerebilmek iyi bir kullanıcı olabilmenin temel şartıdır. Ayrıca; spor, gõsteri veya offroad amaçlı üretilmiş olanlar dışında trafikte kullanılan bu makinaları, temel olarak ulaşım aracı olarak görmeyi öğrenmeliyiz. Motosikletlerin karıştığı kazaları azaltma için, motosikleti statü gõsterge aracı veya güç gõsteri aracı olarak trafikte kullanmamayı anlamalı, anlatmalı, öğrenmeli ve öğretmeliyiz. Uygun donanım bizleri bir noktaya kadar koruyabilir. Öngörülerimiz ve sağduyumuz çok daha fazla koruma sağlar.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ücretsiz Motosiklet Ambulans